1 Nisan 2012 Pazar

Şarkılar ile Türkan Şoray filmleri


    Yeşilçam sineması deyince aklıma gelen ilk isim şüphesiz Türkan Şoray.. Kim bilir belki de hemen hemen her filmi mutlu sonla bittiği için ayrıdır benim için Türkan Şoray filmleri.. Heleki ona eşlik eden isim Kadir İnanır ya da Cüneyt Arkın ise değmeyin keyfime.. 1970lere damgasını vuran bu filmlerin en önemli özelliklerinden biri de Nesrin Sipahi ya da Belkıs Özener'in yorumlarıyla filmleri süsleyen şarkılar.. Kimisinde Türkan Şoray kör ama müthiş güzelliğiyle kendisini dinleyenleri hayran bırakıyor, kimisinde sıradan bir balıkçı kız, kimisinde ise intikam almak için kendisini sahnelerde bulan bir kadın.. İşte o şarkılardan en sevdiklerim,  ilk sırada ise en sevdiğim..

Sevemedim Karagözlüm ( Karagözlüm, 1970)
***Herkes bana deli diye gülüp geçiyor

Senin aşkın beni karagözlüm  deli ediyor


Kabahat Seni Sevende ( Dert Bende, 1973 )



                                           İçmişim Dertliyim ( Hayatım Sana Feda, 1970 )

                                         Artık Sevmeyeceğim ( Hayatım Sana Feda, 1970)
                                       
                                                 
                                                  Kusura Bakma ( Devlerin Aşkı, 1976)

                                          Her Şey Bitmiştir Artık ( Melek mi Şeytan mı, 1971)

Arım Balım Peteğim ( Arım Balım Peteğim, 1970)
 

    Sevil de Sevme ( Zulüm, 1972 )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder