16 Mayıs 2012 Çarşamba

"Ah, hayır, biliyorum, o makinayı yapamadılar.."




Yönetmen olsaydım eğer, 3 kitabı sinemaya uyarlardım..

Başucumda Müzik;

"Aşık oldum. kabullendim, teslim oldum. o aşktan vazgeçmek zorunda kaldığımda ise hayat bıraktığım gibi değildi. Yeni görüşlerim oluştu. Hiçbir şeye şaşırmayan, hiçbir şeyden emin olmayan, düşünürken bile eskisi gibi düşünemeyen biri oldum. Sıfırdan öğreniyordum her şeyi. aşkı, sevgiyi, dostluğu da... Çok yorucu bir şey bu."

"Hep şaştılar, herkes.. Bütün hayatım boyunca arkamdan gelen o dedikoduları duydum. nereye girsem sanki birdenbire konuşmaların kesildiğini anladım. Ama anlamadıkları şuydu; bazı insanlar hayatlarını kendi istedikleri gibi kurarlar. Geri kalanlarsa onların yaptıklarını birbirlerine anlatıp dururlar. Ben başkalarının hayatlarını anlatarak ömrümü geçirmek istemedim. Varsın başkalarını benim hayatımı anlatsın.."

"Ah, hayır, biliyorum, o makinayı yapamadılar.."

Kürk Mantolu Madonna

"Kendisinden daha dün ayrılmış gibi taze bir hasret duydum. Kaybedilen en kiymetli eşyanın, servetin, her türlü dünya saadetinin acısı zamanla unutuluyor. Yalnız kaçırılan fırsatlar asla akıldan çıkmıyor ve her hatırlayışta insanın içini sızlatıyor. Bunun sebebi herhalde, 'bu böyle olmayabilirdi!' düşüncesi, yoksa insan mukadder telakki ettiği şeyleri kabule her zaman hazır."

"Bir ruh ancak bir benzerini bulduğu zaman ve bize bizim aklımıza hesaplarımıza danışmaya lüzum bile görmeden meydana çıkıyordu. Biz ancak o zaman sahiden yaşamaya -ruhumuzla yaşamaya- başlıyorduk."

İnsanlar birbirlerini tanımanın ne kadar güç olduğunu bildikleri için bu zahmetli işe teşebbüs etmektense körler gibi rastgele dolaşmayı ve ancak çarpıştıkça birbirlerinin mevcudiyetinden haberdar olmayı tercih ediyorlar.

"Başkasına merhamet etmek, ondan daha kuvvetli olduğumuzu zannetmektir ki, ne kendimiz bu kadar büyük, ne de başkalarını bizden daha zavallı görmeye hakkımız yoktur."

Masumiyet Müzesi

"Hayatımın en mutlu anıymış, bilmiyordum.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder